Har du spørgsmål til vores hold?

Med gode og velforberedte instruktører på alle hold, sikrer vi dig en god og stemningsfyldt træning med højt humør og et godt udbytte!
Har du spørgsmål til holdene, er du altid velkommen til at spørge vort personale eller henvende dig på bjerringbro@sportogfitness.dk

Cross Dance:

Det er NYT, simpelt og det er for alle!!! Cross Dance er en danse/fitness time med moduler på kryds og tværs. Igennem én time er man derfor igennem
sekvenser med dans, bodytoning, cardio og balance. Det vil sige, at hele kroppen bliver trænet på de 60 min. Samtidig garanteres sved på panden, masser af smil, energi og overskud,
da der danses og udøves fitness til absolut FED musik, som DU også kender. I modulerne er der koblet et element fra de latinamerikanske danse ind, som samba, rumba, pasodoble eller
jive. Se mere på www.crossdance.dk eller cross dance på Facebook.
Medbring sko der ikke har for meget greb, så du kan twiste på forfoden.

 

X-Fit:

X-Fit er en meget effektiv træningsform, som kombinerer styrke, kondition og mobilitetstræning, og er kendt for træningens høje intensitet. Træningen er forskellig fra gang til gang, og varierer meget både i varighed, bevægelser, gentagelser og vægt. Den store variation gør, at man får trænet hele kroppen igennem og at man opnår en super god fitness.

Den store variation i X-Fit er ligeledes en stor motivationsfaktor, da man altid bliver udfordret på en ny og sjov måde.

Der lægges vægt på korrekt udførelse samt kvaliteten af træningen, og øvelserne udføres med egen kropsvægt og forskellige redskaber.

Holdet er for alle, da øvelser, vægt og intensitet kan tilpasses dit niveau. Men du må forvente instruktøren presser dig til dit yderste.

X-Fit er også kendt som CrossFit – forskellen er, at X-Fit ikke er konkurrencebaseret.

 

Effekt træning:

Effekt-træning – en god start på dagen 🙂

Holder er for dig, der gerne vil have trænet hele kroppen på en times tid. Vi træner de store muskelgrupper som du bruger i din hverdag.

Vi laver funktionelle øvelser, som bliver udført langsomt og kontrolleret og træner din krop fra inderst til yderst.

Jeg lægger vægt på, at øvelserne bliver udført korrekt, så du får det maksimale udbytte – nemlig bedre balance, styrke, udholdenhed og bevægelighed.

Vi vil nogle gange bruge små redondobolde til træningen. Redondo-bold og træningsmåtter stilles til rådighed.

Alle uanset niveau og alder kan være med på holdet, da øvelserne kan udføres i forskellige sværhedsgrader.

 

Bodytoning:

En effektiv ‘stram-op-time’ til dig, der gerne vil have tonet kroppen og blive stærkere.

Bodytoning giver dig træning for HELE kroppen. Med egen kropsvægt eller med lette redskaber som elastikker, håndvægte, træningsbolde, bodybars og vægtskiver osv gennemarbejder vi kroppens større og mindre muskelgrupper.

Træningen foregår til musik i et passende tempo og indeholder puls i opvarmningen. 

Vi opstrammer alle ‘problem-stederne’ – en time hvor alle kan være med, unge som ældre, nye som øvede!

 

 

 

Stram op:

En effektiv ‘stram-op-time’ til dig, der gerne vil have tonet kroppen og blive stærkere.

Det er en time, hvor alle kan deltage – unge som ældre, nye som øvede.

På Stram op-holdet har vi fokus på at have det sjovt imens vi træner. Det vil hovedsageligt være de store muskelgrupper, som ben, baller, mave, ryg, arme og skuldre, der trænes. Styrkeøvelserne udføres enten vha egen kropsvægt eller ved brug af redskaber som elastikker, træningsbolde, håndvægte eller vægtstænger.

Træningen foregår til musik i et passende tempo og indeholder puls i opvarmningen.

 

Indoor Cycling:

En konditionskrævende time, hvor tempo og spurter på cyklen kan forekomme. Det samme kan lange og seje stående intervaller og siddende jogge tempo, men det er effektiv fedtforbrænding, det er sjovt og der er masser af god musik og masser af energi! På formiddagsholdene tager vi det lidt mere med ro, og her er der plads til alle niveauer. Er du begynder, er det en god idé at starte her.

 

Boldtræning:

Et spændende hold for alle der ønsker stabilitet, styrke og balance.Der arbejdes med alle muskler, men bygger på stabiliteten i mave og ryg regionen hvilket vil kunne forebygge og bruges til udbedring af mindre skader.Boldhold er for alle brugere i alle aldre og vil være et must for alle sportsfolk og personer der ønsker en bedre balance og styrke i deres mellemgulv.

 

Yoga:

Træning for sjæl og krop hvor alle kan være med. Nedsæt din stress, øg din smidighed og styrke.

 

Effekt træning:

Vi træner kroppens kerne, ryg og mave, gennem en lang række statiske og dynamiske øvelser. Øvelserne foregår både stående og liggende, og mange af dem kan inkludere den store bold eller håndvægte. Holdet prioriterer teknik og korrekt udførsel af øvelserne frem for antallet af repetitioner, hvilket gør træningen ekstremt effektivt. Alle er velkomne, så kom og sved med os!!

 

PowerFit:

Bliv fit og stærk med PowerFit!

Vil du have sjov, varierende og sveddryppende styrketræning for hele kroppen? – Så er PowerFit noget for dig!

Vi arbejder med en masse varierende styrkeøvelser, der aktiverer alle kroppens muskler. Ens for alle øvelserne er, at de kan udføres på ca 1 m2. Der er ingen løb, men vi får pulsen op på andre sjove måder! Vi har stort fokus på træning af kroppens kerne, så vi får en bedre kropsholdning og styrker stabiliteten og kropsstammen. Arme, skuldre, ben og baller får selvfølgelig også kærlig opmærksomhed 🙂

Vi arbejder hele kroppen godt igennem, og der er garanti for indre varme og sved på panden! Alle uanset alder og aktivitetsniveau kan deltage, da træningsintensiteten kan justeres den enkeltes behov.

Måtter og redskaber stilles til rådighed.